nieuwsbrief

Schrijf je hier in

In de steigers: samenaankoop hybride werken

22-10-2021

Er beweegt het één en ander in het manier waarop we ons werk organiseren in dit post-COVID tijdperk. Voor de socioculturele sector volgt SCWITCH die nieuwe evoluties op de voet op.

Dat leidde de afgelopen maanden onder meer tot de succesvolle samenaankoop CO2-meters (waarop je trouwens nog tot het einde van het jaar kan intekenen).

 

We kregen de afgelopen weken best wat vragen binnen rond de nieuwe trend van het hybride vergaderen. Via deze weg polsen we graag of jouw organisatie van plan is om te investeren in hybride vergadersystemen of headsets. Als er voldoende interesse is, schieten we opnieuw in actie om een stevige korting voor de sector te onderhandelen.

Vul hier het formulier in >

 

Wat verstaan jullie onder hybride vergaderen?

Simpel uitgelegd: een overlegmoment waarbij een deel van de mensen fysiek aanwezig is en een deel van de mensen online mee vergadert.

Maar daar dienen Zoom en Teams toch voor?

Het klopt dat die online vergadertools het voorbije anderhalf jaar ruimschoots hun diensten hebben bewezen. Tijdens 1-op-1 overleg of vergaderingen die 100% online doorgaan, zijn ze superhandig. Maar voor mengvormen stoot je al snel op hun limieten: gepruts met laptops, bepaalde mensen die slecht in beeld zijn, audio die niet verstaanbaar is…

Wanneer is hybride vergaderen interessant?

  • als een deel van je team thuiswerkt
  • als je verschillende afdelingen hebt waarmee je samen wil vergaderen
  • voor vergaderingen met externen, zodat die zich niet moeten verplaatsen naar je maatschappelijke zetel of hoofdkantoor
  • voor bestuursvergaderingen en Algemene Vergaderingen (over digitale AV’s lees je alles in onze FAQ)

 

Welke apparatuur heb ik nodig?

  • Camera voor kleine en grote vergaderruimtes: Let op de openingshoek van de camera, dit is belangrijk om iedereen goed in beeld te krijgen.
  • Microfoon voor vergaderruimte: Er zijn tal van microfoons op de markt. Microfoon(s) voor op tafel, aan het plafond…
  • Scherm voor vergaderruimte: Dit kan gaan van een eenvoudig scherm tot een multi-touchscherm waarmee je ook aantekeningen kan maken
  • Speakers voor vergaderruimte: De ingebouwde speakers van het scherm voldoen meestal niet. Je kiest best voor speakers die je naast het scherm kunt plaatsen. Nog mooier is om het geluid van boven te laten komen met plafondspeakers.
  • Headsets: staan los van hybride vergaderen, maar zijn sinds het online vergaderen ook niet meer weg te denken. Vandaar dat we ze ook willen opnemen in deze samenaankoop.

 

Wat kost dat?

We hebben nog geen definitieve prijzen, maar gaan met jullie input gericht aan de slag om een interessante korting te onderhandelen.

De totaalprijs hangt uiteraard ook af van de keuze van je organisatie. Je kan enkel voor een microfoonsysteem kiezen, waarbij iedereen met zijn eigen laptop live de vergadering volgt. Heb je wat meer budget? Dan kan je gaan voor een totaaloplossing met camera en scherm, zodat de hele groep die live vergadert geen laptop hoeft te gebruiken.

Hieronder enkele richtprijzen (nog niet definitief, enkel om je een idee te geven):

  • Microfoon: 190 euro – 460 euro
  • Camera: 470 – 1200 euro
  • Touchscreen: 1000 euro
  • Headset: 50 – 120 euro

 

Vul hier het formulier in >

 

Goed om te weten:

Als je bovenstaand formulier invult, houdt dat geen enkele aankoopverplichting in. We gebruiken deze gegevens enkel om gerichter te gaan onderhandelen met mogelijke leveranciers.

Reacties

Geef een reactie

Open Source Services Do-it-yourself Ask An Expert
Over Scwitch Contact